Wednesday, January 20, 2010

Salam Muhibbah

بسم الله الرحمن الرحيم......

قال مصنف رحمة الله

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



Alhamdulillah hi Rabbil A'lamin.....dengan segala limpah kurnia dan Inayah-Nya maka terciptalah blogger bagi Kelab Usuluddin dan Falsafah buat tatapan student-student Jabatan Usuluddin dan Falsafah serta tidak lupa bagi Alumni Jabatan Usuluddin dan Falsafah secara khususnya dan sidang pembaca sekalian.. Berdasarkan perancangan awal saff kepimpinan KUFAH 2008/2009 telah merancang untuk creat blogger bagi kemudahan dan informasi tentang program-program yang kami jalankan samaada sebelum atau selepas program, namun disebabkan sepanjang 2008/2009 KUFAH telah banyak merangka dan mengadakan program-program besar yang memerlukan perhatian yang penuh bagi saff kepimpinan KUFAH, perancancangan ini dirangka dengan tujuan agar KUFAH mampu mencapai hingga ke tahap global.

Dengan itu sama-samalah kita menguatkan tautan ukhwah disamping mengangkat martabat Kelab Usuluddin dan Falsafah di laman blogger ini.





6 comments:

Anonymous said...

salam..barakallahu fik..sykrn jazilan kpd sape yg create blog ni..satu inisiatif yg ckp positif kpd semua warga kufah..pape pn sedikit ana mnta shbt2 yang berada dalam kufah harap bermuhasabah dan betulkan matlamat kufah yang sebenar..janganlah hanya sekadar merancang & merangka sesuatu projek @ program yang hanya inginkan nama,kehebatan dan mencapai ke peringkat global..tp ingatlah wahai shbt2 cuba kita sama2 fikirkan..apakah sumbangan kelab kufah dalam memperjuangkan utk agama Allah ini?? lihat lah dari pelbagai sudut dan aspek..tujuan ana ckp ni bkn nk merendahkan sape2 tapi just ingin memperingati diri ana sendiri dan jgk shbt2 lain yg ana kasihi sbbnye kita ini adalah merupakan mahasiswa dlm pengajian ISLAM..so,kpd pimpinan baru semoga anda semua membuat satu inovasi dan transformasi dlm memimpin kufah kali ini..tiada makna nyer dengan prgrm2 besar tp disisi Allah tidak membawa satu keredhaan...

nurinamalinqistina said...

w,salam...syukran jazilan atas komen yang diberikan.ini mnunjukkan Anonymous amat mngambil berat akan KUFAH..mngikut perancangan KUFAH, memang kearah itu yang kami utamakan..buktinya kami telah merancang untuk program ke sarawak untuk menda'i golongan orang asli disana,nmun disbbkan masalh yg xdpt dielak prgram itu trpksa tngguh dan insyaAllah akan dijalankn next sem..satu lagi bukti pda 31-06 jan 2010 KUFAH wat progrm k Beijing,China. motifnya adlah dismping mmbwa KUFAH kpringkat global kami jga mmbwa budaya agma Islam yg sbnar, smbil mlwat kaw. Islam yg trdpt d China.kmi jga link ngn univ. beijing..bgtu juga prgram OPKIM di Melaka,adalh unsur islmic gak,krn kmi link ngn ajk srau kat sana.kmi jga wat pgrusan jenazah....apepon kmi akn cba mmntapkn lgi KUFAH sprt kearh yg diutarakn anonymous..

faizassyirazi said...

Salam mujahadah. Syabas ana ucapkan kepada semua yang terlibat secara lansung atau tidak di dalam meng'upgrade'kan lagi Kufah pada semester ini. Diharap dengan kewujudan blog Kufah ini adalah sebagai satu anjakan paradigma kepada seluruh ahli Kufah di dalam melaksanakan tugas sebagai seorang mahasiswa/i dalam berbakti kepada masyarakat kampus khususnya di samping tidak melupakan t'jwb sebagai seorang hamba Allah di muka bumi-Nya ini. Semoga terus istiqamah dengan perjuangan.

p/s: kpd anonymous, terima kasih di atas pandangan yang membina.

Sudoku said...

"ngikut perancangan KUFAH, memang kearah itu yang kami utamakan..buktinya kami telah merancang untuk program ke sarawak untuk menda'i golongan orang asli disana,nmun disbbkan masalh yg xdpt dielak prgram itu trpksa tngguh dan insyaAllah akan dijalankn next sem..satu lagi bukti pda 31-06 jan 2010 KUFAH wat progrm k Beijing,China. motifnya adlah dismping mmbwa KUFAH kpringkat global kami jga mmbwa budaya agma Islam yg sbnar, smbil mlwat kaw. Islam yg trdpt d China.kmi jga link ngn univ. beijing..bgtu juga prgram OPKIM di Melaka,adalh unsur islmic gak,krn kmi link ngn ajk srau kat sana.kmi jga wat pgrusan jenazah"

Salam hormat. Maaf, dari pernyataan di atas jelas menunjukan anda masih xfaham itu konsep awlawiyyat dalam berdakwah. Sebaiknya anda baca buku fiqh awlawiyyat karangan Dr. Yusuf Qardhawi. Jangan kita sibuk berdakwah org luar tapi anak di rumah terpesong. Sebaiknya seimbangkanlah. Semoga anda diberi petunjuk oleh Allah.

tammaneh said...

salam...sesuatu perbuatan hanya bermakna bila dinilai oleh Allah..namun hebatlah manusia ini jika dapat menilai sesuatu rancangan itu sama ada ia diterima Allah ataupun tidak...namun yang pastinya jika manusia ini hanya menilai berdasarkan perasaan dan jua didasarkan kepada pancaindera sahaja nescaya gelaplah pemikiran yang sebegini..namun yang sebaiknya ialah bersangka baik terhadap sesuatu perkara yang dijalankan... teringat firman Allah yang maksudnya : berkatalah kamu hai muhammad kepada manusia itu yang perkara yang terpuji... ayat tersebut jelas mempamerkan tatacara yang bijak didalam berinteraksi dalam memberi pandangan tidak kiralah ianya kritikan mahupun pendapat..maka lontarlah pandangan tersebut secara sebaiknya...mahon maaf diatas segala tuturkata yang tidak menyenangkan..diharapkan segala keampunan..

tie said...

salam...tahniah kepada kelab kufah cz dh ad blog sendiri. Moga2 dgn adanya blog ini kita sama2 menggunaknya dengan brmnfaat. Segala pandangan dan kritikan trhadap kelab kufah ini amat dialukan agar kita mampu berubah ke arah yang lebih baik bersesuaian dalam melahirkan mahasiswa kelas pertama.